Vad är det med BM i år?babyboom?



Nu kom jag hem! Är en aning trött i benen, blev också lite trött på barnmorske situationen, jag gick till BM idag för att lämna in ett prov bara, känns som jag missar lite hos barnmorskan, med tanke på att mina tider är sällan och ligger dumt till, Man ska visst börja mäta magen hos BM i vecka 20, Jag var hos min barnmorska i vecka 19+? och då mätte vi inte tog inga blodprover, för att se om jag ska äta järntillskott tillex? det var den var 1 juli, min nästa tid är i slutet av augusti, och man ska gå var 4:e vecka? Vad jag har hört av andra ska man gå var 4:e vecka iaf, kanske är det normalt att man inte får sin mage mätt förns vecka 30 kanske är det också normalt att inte få veta om man ska äta järntillskott?också normalt att man går varannan månad? Min BM var förövrigt på semester den 1 juli så jag hade en annan då, inget illa menat mot min bm, hon är såå söt och gullig och trevlig men jag känner mig lite förvirrad nu. När jag var där på inskrivning berättade hon vad vi skulle göra mötena framöver och hur de skulle gå till med blodprover mätning osv men som sagt är jag förvirrad över situationen då det känns som inget hänt? Jag vill också veta om jag följer kurvan och allt annat som gravida i min omgivning berättar om!

Kommentarer
Postat av: Alexandra- Gravid- I väntan på Neville

Jaså? Om inte annat kanske man kan köpa håret billigt där då, vet du något om det? :)



Vad skönt att höra :)

Bara bra här med, förutom det där konstiga i mina öron, som inte riktigt försvunnit.



Kram på dig!!

2009-07-08 @ 18:06:38
URL: http://alexiiaa.blogg.se/
Postat av: jennie

Men hallå?

Det är din rätt att få riktiga besök , som besvarar dina frågor (de det går att svara på) så som om du följer kurvan osv , man blir ju orolig annars , jag funderade jättemycket på varför alla sa att jag var så liten om magen , men eftersom vi mäter magen varje gång så talar det om för mig att jag inte alls är mindre eller ovanligt liten . jag får väga mig varje gång , kissa på sticka (sockervärde) , ta blodprov ,mäta magen , lyssna hjärtljud och så klämmer hon & känner lite . Vi pratar och vi får ställa massa frågor om vi vill .



det ska vara så varenda gång , så har det varit iaf de två senaste gångerna jag var där ..



Jag tycker du ska försöka prata med någon chef eller någonting , för du måste ju vara trygg med just din MVC.



Att du får en annan kan jag förstå eftersom det är semestertider & så, men du ska ju fortfarande få göra det alla andra också gör .



usch jag blir ju arg när jag läser detta ! :O



Hoppas verkligen du får mer klarhet i det hela , och att de faktiskt skärper till sig , vart bor du ?

finns det möjlighet att byta mottagning , för man vill ju inte riskera något , bara för att de inte har tid eller hur :O



huuu , va upprörd jag blir ! (kan det vara hormoner,haha:P)

2009-07-08 @ 18:16:59
URL: http://vantabebis.blogspot.com
Postat av: Josse

Jo himla skönt! :)



Vid inskrivningen i v 10 togs olika prover, sen har jag inte kollat så mkt.. i v 25 hb och nu i v 36. Ett glukos där emellan tror jag också+ vikt 2 ggr. Vissa landsting kollar prover hela tiden medan vissa bara kollar ifall man mår dåligt typ. Magen börjar man ofta mäta i v 25 (fulla veckor). Innan så är det inte så mkt att mäta.



Fråga din bm vad som gäller hos er :) Kram

2009-07-08 @ 18:19:06
URL: http://annajosefin.bloggagratis.se
Postat av: Sofia 19 & Gravid =)

Jo, tänkte om du menade något annat än ugsen =) Men de hittade jag på http://www.bloomingdales.com/ =)

2009-07-08 @ 18:23:14
URL: http://sofiahivall.blogg.se/
Postat av: jennie

Han är borta till Lördag , helt plötsligt går dagarna så långsamt . Annars rinner dom ju bara iväg .

Hu , jag har massvis med bebiskläder också pch gå igenom ..



förresten , vet ni vad det är för kön på er lilla bebis?

2009-07-08 @ 18:24:40
URL: http://vantabebis.blogspot.com
Postat av: angelica - en annorlunda och bättre ung mamma blogg

vilken fin blogg du har! lägga till varann på bloglovin kanske?=)

2009-07-08 @ 19:17:13
URL: http://enkärlekssaga.se
Postat av: sandra - isabellesmamma

mig började de mäta magen i v 24 eller 25 tror jag det var ;)

2009-07-08 @ 19:47:29
URL: http://metrobloggen.se/isabellesmamma
Postat av: Cec

haha eller hur :P haha tjata på.. kvinnan har alltid rätt.. kör med grejer som "jag behöver en stor skön soffa när jag ska amma" :P hörde att du ska till västerås.. då missar jag dig din jävel. får ses när ja kommer hem från tunisien =)

2009-07-08 @ 20:59:51
URL: http://ilacila.blogg.se/
Postat av: J o s e f i n e

Hej!



Ja det är verkligen babyboom i år.. Jag var hos barnmorskan i v 21 och då lyssnade vi på hjärtat, ska dit om fyra veckor igen och ska ta då blodprov för att se vilken blodgrupp jag har. Har inte mätt magen än. Men hon var noga med att man ska gå minst var fjärde vecka och sedan varannan. Tycker att dom borde ta extra mkt tid för förstföderskor.



Ramen är köpt på någon outlet här i Borås =)



Kram

Postat av: Carita

Kommer ihåg att jag redan fick lyssna på hjärtljudet i v.13 (v. 14 )men vet inte om det är så överallt. Sen har jag fått komma till BM 1 gång i månaden fram tills jag var i v.31 (v.32 )och nu går jag 2 ggr i månaden. Varje gång har hon tagit mitt HB, vägt mig, tagit blodtrycket & lyssnat på bebisens hjärtljud. SF måttet började hon mätta när jag var i v. 24 (v.25 ) och nu sista besöket jag var på tog hon även glukos. Och emellan allt detta så har jag tagit blodprover 3 gånger. Tycker det är viktigt att dom kollar allt så man vet allt är som det ska vara o speciellt för förstföderskor. Prata med din BM om detta. Kram

2009-07-09 @ 07:22:46
URL: http://caritaa.blogg.se/
Postat av: Carita

Jodå vi kom iväg efter att sambon slutat jobba :) Så nu är den färdigmonterad här hemma. Ska bara klura ut varden ska stå också :)

2009-07-09 @ 07:48:26
URL: http://caritaa.blogg.se/
Postat av: Mamma

Gomorron lilla gumman!Du får nog prata me din bm för nog är det viktigt att kolla så du följer kurvan o framförallt kolla upp om du behöver järntillskott. Puss o Kram mamma

2009-07-09 @ 11:56:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0