God morgon fredag!

                                

Var lite extra seg när jag vaknade imorse, så har setat och kikat lite på bloggar och vagnar till frukost nu. Igår hade jag det jättemysigt, träffade en härlig tjej, som jag lärde känna under frisörutbildningen jag gick förut! Hon är så söt! Vi gick och hälsade på några av de andra tjejerna som också gick kursen tillsammans med oss, och sen promenerade vi lite i stan och käkade en middag på odenplan. Jag käkade oxfilépasta, när jag ätit upp allt och tar sista tuggan på en bit oxfilé ser jag att den abslout inte är genomstekt! Jag blev aningen rädd och frågade servitören om det skulle vara så eller om det kanske bara var några småbitar som inte blivit genomstekta, han fattade inget, han bad om ursäkt och skulle säga till kocken istället. Ja försökte lite till att få han och förstå att jag inte klagade utan bara ville veta om det skulle vara genomstekt, men gav upp till slut. Jag anar att det skulle vara genomstekt då han skulle säga till kocken efteråt? Så jag kände mig lite lugnare och tänkte att det var nog bara den sista biten. Hoppas ni hade en fin kväll. Nu ska jag bädda och städa och plocka lite mina morgonsysslor.

Kommentarer
Postat av: karolin

Det är nog ingen fara. Jag fick en ogenomstekt köttbit för inte så länge sen, och jag fick lite nojja där. Men sen gick vi hem och läste "det finstilta" om kött och vad man inte ska äta och då stod det att det var fläskkött det gällde när man pratar genomstekt, nötkött var ingen fara.



Ja visst är det så att man mognar olika. Men det är konstigt att det är just festa man ska göra innan man får barn. Det är nog någonting man "ska" tycka för att det "hör till ungdomen" vare sig man gillar det eller inte. Jag menar, det är ju ingen annan som bestämmer vad jag anser är kul med mina kompisar, det behöver ju inte vara sprit och krogen. Ja, jag hoppas folk lär sig någon gång!

Kram

2009-07-31 @ 11:10:27
URL: http://bekk.blogg.se/
Postat av: Jennie

Hur menar du ? haha , jag fattar inte . att bloggarkiv och det hamnar under alla inläggen?

2009-07-31 @ 12:41:18
URL: http://vantabebis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0