INKÖPSLISTA!

Hittade en inköpslista till gravida! Detta ska alltså finnas till hands hemma när bebisen är här. Nu är det runt 40 dagar kvar tills min bebis är beräknad. Jag har inte kommit långt på listan, min kille gillar att spara allt till sista sekund, medans jag är lite mer av den typen som planerar och vill ha allt klart i tid. Nu känner jag mig stressad!!!PANIK

Kläder för inomhus:

(X)4 par omlottröjor eller bodies (omlottröjor är lättare att använda i början eftersom du inte behöver trä dem över barnets huvud)
(X)4 par bomullsbyxor
(X)4 par strumpor
(X)4 par sparkdräkter.

Kläder för utomhus:
( )mössa för årstiden
(X)2 par tröjor för årstiden
(X)2 par byxor för årstiden
(X)vindtät overall om det är kallt
(X)2 par sockor om det är kallt

( )2 par tumlösa vantar om det är kallt.
För skötseln:
( )badbalja
( )badtermometer
( )barnolja (några droppar i badet gör att barnets hud inte torkar ut)
( )skötbord eller skötplats
(X)frottéhanddukar gärna med huva
( )blöjor
( )en tvättbunke för den dagliga rengöringen
( )tvättlappar
(X)bomullsbollar eller bomullsrondeller (bra för rengöring av ögon, öron och hals)
(X)bomullspinnar (bra för rengöring runt naveln, innan den läkt)

( )trubbig nagelsax
( )hudsalva för blöjutslag på stjärten (vi rekommenderar Inotyol som säljs på apoteket)
( )febertermometer (köp en digital termometer som används i stjärten).
För maten:
( )bröstpump
( )2 nappflaskor som också kan användas som förvaringskärl (flaskorna bör passa till bröstpumpen)
( )flaskborste för att diska nappflaskorna med
( )ev mjölkpåsar (om du vill frysa in mjölk).
För sömnen:
(X)korg, vagga eller spjälsäng med spjälskydd
( )madrass
( )madrasskydd med plastad frotté
( )1 filt eller tunt täcke
( )2 underlakan
( )2 påslakan
( )2 nappar (börja inte med napp innan amningen fungerar som den ska)
( )ev en mobil för sängen.
Övrigt:
(X)barnvagn inklusive regnskydd och bäddutrustning
(X)insektsnät till barnvagnen om det är sommartid

(X)åkpåse om det är kallt
(X)skötväska
( )babyskydd till bilen
( )ev bärsjal eller bärsele
( )ett par mindre filtar är alltid praktiskt att ha.
För mamma:
( )amnings-bh
( )bh-inlägg
( )bindor
( )ev bröstvärmare
( )ev amningskudde

Kommentarer
Postat av: Tova

Hihi ok :)

ja, det är ju inte så lätt att veta alla grejer man ska införskaffa! Själv har vi typ bara köpt vagnen hittills :O

Och när det gäller mammakläder var det ju ganksa smidigt på sommaren, då kan man ju ha vanliga klädeR: klänningar, kjolar m.m. Men nu måste jag införskaffa ett par större byxor och en jacka eller nåt :P

Gud så spännande, det är snart dags för er alltså :)

2009-10-06 @ 11:22:28
URL: http://www.metrobloggen.se/trasslet
Postat av: cecilia

haha shit va mkt grejer.. mkt av det där har inte jag.. =) Ha inte panik gumman, allt löser sig =) puss <3

2009-10-06 @ 13:40:45
URL: http://ilacila.blogg.se/
Postat av: L* - väntar bebis

November? Åh det är jättesnart, vad kul! Är du nervös? Och jag får vänta ända till Mars, men tiden kommer nog gå fort!=)

2009-10-06 @ 15:11:41
URL: http://diiorkiss.blogg.se/
Postat av: Sofia - Snart ung mamma

Oj vad mycket grejer! Jag tänker när det gäller kläder att man inte ska köpa på sig för mycket. De växer fort och man lär säkert få en hel del presenter och sedan även julklappar. Men självklart ska man ju ha så man klarar sig! Nu börjar det närma sig! :) Nervös inför förlossningen?

2009-10-06 @ 20:09:23
URL: http://sofiahivall.blogg.se/
Postat av: Charlotte - Gravid

Jag snodde den listan av dig om det var okej :)

2009-12-16 @ 14:43:53
URL: http://charlottegaines.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0