Godmorgon måndag!

Såg fram emot att vakna idag, skulle till barnmorskan och det gillar ju jag. Vill mäta och väga och höra lite om bebisen och veta att allt är bra. Det känns bra men jag vill höra det från min Barnmorska också! Så när jag fixat iordning mig själv, och här hemma och är på väg att klä på mig för att bege mig, så ringer de självklart och säger att min BM är sjuk. Alltid ngt, det är inte första gången hon är sjuk, så nu ska man vänta på en ny tid. Jag är i vecka 32 och har typ vart hos BM på 3 besök. UNDERSÖK mig, mät min mage hämta vågen jag orkar inte vänta.
Update: 4ggr.

Hur många besök ska man normalt gå på hos barnmorskan under sin första graviditet?


Kommentarer
Postat av: Patricia

Min bm sa sist att jag kommer gå ca 9 gånger och då är jag omföderska. Sista hae jag ca 10 tider!

2009-09-21 @ 09:38:38
URL: http://tricias.blogg.se/
Postat av: Mamma

Gomorron gumman! Jag tror att du får byta BM det här är inte okej tycker jag. Kram mamma

2009-09-21 @ 09:53:00
Postat av: cecilia

men gud! du lär ju byta! jag gick på slutet varje vecka.. och i början typ varannan vecka och då tog jag endel prover också för att kolla att allt var ok. jag tycker du ska byta.

2009-09-21 @ 10:02:39
URL: http://ilacila.blogg.se/
Postat av: Liw

Men har du inte varit dit fler gånger? Vad konstigt! Jag har varit hos min 2 gånger innan UL och sen sedan vi kom hem från semestern har jag redan hunnit med 3 gånger till. Har två gånger inplanerade i oktober och sen ska vi börja gå varje vecka någon gång i november.. Låter mycket märkligt som först föderska brukar man hinna dit över 10 gånger...



Lycka till gumman!

kram

2009-09-21 @ 10:25:35
URL: http://preggomonster.blogg.se/
Postat av: L*

så surt!

2009-09-21 @ 12:44:55
URL: http://diiorkiss.blogg.se/
Postat av: karolin

Hehe, jag tror också att man blir lite mer medveten sen när den lille är där, men jag vågar absolut inte chansa! Min kille kan ju sparka mig både i rygg och mage så det känns säkrast att int eha magen åt hans håll :P



Jag har varit hos bm 3 ggr om man räknar inskrivning och hälsosamtal. jag ska dit min fjärde gång imorn och jag är i vecka 29. Sen har jag 3 bokade tider till och det blir mer än så också för vi kunde bara boka till en menåd innan BF.

Kram

2009-09-21 @ 13:12:35
URL: http://bekk.blogg.se/
Postat av: Fru Evelina

om det är till nån tröst så har jag inte heller varit speciellt många gånger hos barnmorskan! men så länge du mår bra gör ju inte det så mkt, men jag vet hur mkt man ser fram emot varje besök för då HÄNDER det ju nåt på bebisfronten =)



kram

2009-09-21 @ 13:14:52
URL: http://happilyeverafter.se
Postat av: J o s e f i n e - mammatankar

Hihi det är ju skönt att den växer :) Jag har gått 1 gång i månaden sedan ul så det blir väl tre gånger? Ska dit idag alltså fjärde gången efter inskrivningarna.. Tror det stämmer men nu ska man väl börja varannan vecka?



Japp, vi gick i samma klass 3-6an..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0