Giving birth

Ja, jag gör den också!

När fick du reda på att du var gravid?
16 mars 2009
Blev det en chock? Nej, kände det på mig.
Hur gammal var du? 21
Hade du mycket halsbränna? Nej, en endaste gång bara. Så det där med att mycket hår på bebis och halsbränna hänger ihop är en myt i mina öron. Min bebis hade ju galet mycket hår.
Spydde du mycket? Aldrig.
Var det någon favoriträtt som ändrades? Nej, men kycklingfilé tappade jag intresset för helt.
Hade du mycket foglossning? Aldrig.
Hade du sammandragningar? Ja, de kunde jag känna rätt tidigt i graviditeten.
Ditt sf mått som störst? Oj, tror det var typ 41(!) i vecka 39+.
Har du fått bristningar? Mitt vänstra bröst fick smaka på ngn bristning.
Trodde du att det var en pojke eller flicka? Flicka. Jag visste från vecka 20.
Vad hoppades du på? Ett friskt barn.
Hade du mycket vätska i kroppen? Nej. Inte vad jag märkte.
Hur mycket gick du upp i vikt? 19 kg.
Hur ser du på graviditeten idag? Jag älskade att vara gravid! Mådde bättre än nånsin!
Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Haha, smärtfri! (omöjligt)
Gick du över tiden? Nej.
Födde du för tidigt? 2 dagar.
När började din förlossning? 18 november 2009.
Hur lång tid tog det? Jag vet inte hur jag ska räkna det? Från inskrivning ca 6 timmar. Men från att det gjorde ont på riktigt ca 3 timmar.
Hur mycket var du öppen när ni kom in? 6 cm.
Vad tyckte du var jobbigast? När jag var öppen 9 cm och smärtan tog över kroppen. Eller kanske när jag var tvungen att krysta utan krystvärkar och utan energi..
Var du rädd för något? Otroligt nog inte. Var hur lugn som helst.
Grät du? JA
Skrek du? Om jag gjorde! 
Tog du nått smärtstillande? Lustgas, spinalbedövning.
Blev du sydd? Ja.
Dragen med sugklocka? Nej.
Hur många var inne i förlossningsrummet? Jag, min man, Barnmorska, barnmorskestudent, & sköterska. 
Hade du någon nära med dig? Ja min man.
Hur stor var bebisen? 51 cm lång och 3755 gr tung!
Blev det en pojke eller flicka? Världens finaste flicka.
Vad fick den heta? Isabella.
Hur ser du på förlossningen idag? Det mest fantastiska och häftigaste jag varit med om!
Var allting värt det? Tusen ggr om!





















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0