Morgonpigg och BH problemas



Jag var uppe med tuppen 7 imorse! Nån dåre som borrade (i trappen?), så jag gick ner till tvättstugan och började tvätta. Skönt så tidigt faktiskt. Nu till mitt nyfunna problem.Gör ju ganska ont i brösten när man är gravid de är omma osv. Har hört av en vän att man inte ska andvända bygelbehå osv när man ammar. Okej, konstigt tycker jag men de kan jag ta,  jag googlade lite igår och läste om de, då stod de mycket om problemen kring amning, men också att man inte ska ha tight BH när man är gravid så att den kan skava mot bröstet eller trycka mot bröstet,och att det kan läcka(jag är lättskrämd och tror nu det kan komma in bakterier om behån är tight och de läcker, att det kan bli infektion eller mjölkstockning innan man ens ammat, haha är jag galen?). Det är ju ganska svårt att ha en BH som inte trycker bröstet så länge den inte är för stor. Ska jag köpa en för stor BH, strunta i den helt och bränna BH:n eller ska jag strunta i det här, andvända mina vanliga behåar och låta det trycka lite på brösten och låta det bli ngt litet läckage ibland? Förbannade google, skrämmer mig alltid!

Kommentarer
Postat av: Liw

Jo det är myskigt med tåg, men inte när det är varmt och man har mycket packning, hund och är trött och törstig.. Och sen gravid uppå allt detta :)



Det där med BH:ar verkar det finnas en hel massa olika åsikter kring. Jag köpte nya BH:ar i v. 12 för då var mina bröst för stora, köpte bygel med ammnings grejs, dock tror jag de blir för små när det är mjölk i brösten sen :) Tror på att att ha SKÖNA BH:ar, oroa dig inte för mjölkstockning och sånt i onödan, som jag förstått det är det risk för mjölkstockning när brösten blir FÖR varma eller FÖR kalla.. Och man har mjölk i dem, eller om bebis inte vill tömma dem och mjölken typ "surnar".



Lycka till, är så oskönt att ha skavande BH:Ar :)

kram

2009-08-10 @ 10:57:27
URL: http://preggomonster.blogg.se/
Postat av: Jennie

haha , det är inte bara min vovve som är knäpp då ! ;) Men Jag tror det är ren instinkt och att det ska vara så . Man vill verkligen veta vad de tänker ibland , och ibland vill man definitivt inte veta vad de tänker !:) Jag kan nästan se på min hund vad han tänker ibland , han är så tydlig i sina blickar :) iaf om han är tjurig eller förbannad! :) Han är så söt .



ang behåar , min bröst växte så hemskt mycket i början , så jag har aldrig kunnat använda min vanliga behåar , så det har fått bli sportbehåar & senhar jag amningsbehåar , ja jag vet lite muppigt & använda amningsbehåar redan nu .. Allra mest försöker jag gå utan , det gör jag hemma & med luftiga kläder . Tro mig det kommer läcka ändå , det gör det för mig , det läcker oavsett om jag har behå eller inte :) men har man behå kan man ju ha amningsinlägg lite innan nu också .



fast jag har ju inte så långt kvar , så det kanske tar ett tag till innan det blir så för dig :) eller får du skatta dig lycklig :) jobbigt när tuttsen läcker .. blir så snygga fläckar ! :O

2009-08-10 @ 11:47:09
URL: http://vantabebis.blogspot.com
Postat av: Pety

Bara roligt det :) jaså? är din kille grek? :)

för oss blir det spanska namn.. men har du ej hittat någon internetsida då med namn? finns iaf rätt många sidor som har spanska namn. skitbra det :D men iaf tjejnamn är inte svårt att hitta. mer svårt att liksom hitta det rätta, det perfekta liksom. men jag tror nästan att man kommer se på ens barn sen vad han/hon ska heta :)



jaa i Gävle får man se könet :) det bestämmer man själv.. dock har vi inget 3d/4d hehe. jag var lite inne på det, men har sökt om det.. finns nada här. så det var lite tråkigt :( men jag vill faktiskt ha det som en överraskning nu :) precis :) tkr det ska bli spännande när dom säger ser vad det är efter h*n kommit ut :D mys juh.. gahh längtaarrr !!!

2009-08-10 @ 12:00:29
URL: http://oktoberbebbe.blogg.se/
Postat av: Mamma

Ja du lilla gumman du är nog lite galen. Läser alldeles för mycket på den där datorn. Inte fanns det sånt här när jag väntade dig. Då använde man vanlig behå o stoppa in såna där runda bomullsgrejer för läckage. Det gick hur bra som helst, aldrig nåra problem. Kram

2009-08-10 @ 16:35:31
Postat av: Soetnaus - mamma till neo!

I veckan kommer vi bara ta de lugnt.. :) och hoppas att han inte fåt vattkoppor (hans brors dotter va hos oss igår och fått utslag för vattkoppor idag så man hoppas verkligen att han inte får de:(... ) :D

2009-08-10 @ 18:41:33
URL: http://soetnaus.blogg.se/
Postat av: Amanda

Det vanligaste problemen som uppstår a en för tajt bh är ju mjölstockning.

Jag använder själv helst bh med båge men om man får välja mellan det och mjölkstockning så skippar jag bygeln ett par månader. :oP

2009-08-10 @ 19:15:10
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: Sandra - Alexandria

Mamma: hade man push up behå på din tid? jag ska sluta läsa så jag inte blir skrämd, och köpa amningrondeller heh puss

2009-08-10 @ 23:05:45
URL: http://alexxandria.blogg.se/
Postat av: emma

du jag har haft väldiga problem med bh nu när jag vart gravi ...fått köpa nya rätt ofta för att dom blir j ustöre för var vecka känns det som.. har gått 3 st upp .. så man vet ju inte hur dom blir sen när mjölken säts i gång.. sport Bh e rätt bra:D

2009-08-12 @ 01:15:07
URL: http://themami.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0