Hej på er


Bebisen trivs i magen fortfarande. Hoppas hon tröttnar där inne i mörkret snart.
Mitt samtalsämne nr 1 nu är ju allt om att ha barn, att föda barn, att bära ett barn, ja ni förstår. Fantastiskt tycker jag, sen är inte alla lika pratglada i det, men när någon vill berätta för mig om deras erfarenheter kring detta så är jag idel öra! Fina Cecilia har gett mig otroligt bra energi kring ämnet. Allt låter så fantastikt när jag lyssnar på hennes förlossningsberättelse. I fredags så förklarade hon också smärtan man känner. Det gör så ont, men man dör inte.

Sen får man tolka det hur man vill. Beror ju helt på hur man är som person, positiv eller negativ.
Så länge man överlever kan vi ju vara positiva.

Kommentarer
Postat av: Tova

Haha ja, visst har man bara en ska på hjärnan just nu! :P Tycker lite synd om mina kompisar ibland som får höra på allt gravid-tjat, men de flesta verkar ärligt talat tycka det är kul ;) några har redan börjat "planera" för när de själva vill skaffa barn, haha!



Åh, vi tänkte också föda på Danderyd. Har också hört bra grejer och hoppas på en positiv upplevelse :) fast egentligen är det svårt att ha några förväntningar överhuvudtaget, hihi. Kan knappt fatta att dagen kommer komma på riktigt!

2009-11-15 @ 13:55:19
URL: http://www.metrobloggen.se/trasslet
Postat av: Liw

Haha, du är inte ensam. Som tur är så har jag i alla fall några vänner sen tidigare som har smått eller väntar nya småttingar så då blir det tjat från båda håll, ingen monolog :) Sen har jag även varit ganska aktiv på familjeliv och i den tråden jag hänger så finns det typ 5 stycken vettiga av 40. Förhoppningsvis kan det bli något av de bekantskaperna också :P



Tack för din kommentar, jag är nog lite som du, egentligen, men nu som sjukskriven tar nätet alldeles för mycket tid. Och angående tävlingsmänniskor utan ork så är det nog precis vad det handlar om :)



Ingen bebis på G? ;)

2009-11-15 @ 14:18:15
URL: http://preggomonster.blogg.se/
Postat av: karolin

hehe ja, det är inte så konstigt att barn och förlossning är det enda man tänker på i det här stadiet! Vore kanske konstigare om man INTE gjorde det:P



Jag tror nog inte jag hinner före dig, men jag hade ju inte sagt nej och protesterat galet mycket om det hade satt igång nu alltså :P Fast min lille krabat får iallafall stanna veckan ut så att hn räknas som färdigbakad när hn kommer :)

Kramar

2009-11-15 @ 17:03:06
URL: http://bekk.blogg.se/
Postat av: Linn

Nej nu har värken försvunnit och inte kommit tillbaka.. Falsk alarm från den lille! :P

2009-11-15 @ 20:31:03
URL: http://lyxlirare.blogg.se/
Postat av: Jennie

hoppas allt går bra när den lilla väl hade tänkt att kika ut . Hur hade du tänkt kring smärtlindring ?



kramar

2009-11-16 @ 11:10:06
URL: http://vantabebis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0