Imorse gjorde jag något

som skiljer sig från andra mornar. Jag var och tog lite blodprover, glukosbelastning, det innebär att jag inte fick äta eller dricka ngt från 22.00 igår kväll. Klockan 8.30 tog jag ett blodprov sen drack jag en liter socker vatten och sen fick jag bara sitta stilla i 2 timmar för att vänta på nästa blodprov. Yr och illamående blev man. Jag som är van med frulle mellan 7-8 varje morgon. Men nu var det gjort. På måndag får vi se hos BM va de blev för svar, lite förvirrande med detta prov eftersom mina sockervärden varit superbra. Men med tanke på att mitt SF mått var lite större så var jag tvungen ändå. Kanske bara är en jättebaby i min mage!? Nej det tror jag inte heller. Dum SF..
Nu ska jag åka och köpa mig en ny matta ( ja den mattan min man lovade mig redan för läääääänge sen) och lite gladioler (om de nu heter så) och kanske en pumpa! Ses

 


Kommentarer
Postat av: Tova

Usch då, ser själv inte fram emot att göra sånt där prov om det visar sig att jag måsye :/

Ingen frukost, bara en äcklig ubersöt vätska man häller i sig... låter inget vidare!

Hoppas provet visade bra värden iaf och att du får en skön helg :)

kram

2009-10-30 @ 16:16:02
URL: http://www.metrobloggen.se/trasslet
Postat av: J o s e f i n e - mammtankar

Jag har gjort två glukosbelstningar, en i vecka 13 och en förra veckan. Rutiner. Sockervärdena man tar regelbundet är inte samma sak :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0